Sipas të parëve, të dytët janë kundrathënës me parimet islame.
Sapo në media dhe në rrjetet sociale dolën informacione për pjesëmarrjen e luftëtarëve çeçenë në operacionet ushtarake ruse kundër Ukrainës, muslimanët ukrainas ishin të parët që reaguan për këtë çështje, duke shprehur kundërshtime të mëdha.
Kjo mund të vihej re pasi media ruse dhe çeçene transmetuan lajme dhe foto për pjesëmarrjen e luftëtarëve çeçenë në forcat parashutiste të cilët po përpiqeshin të kryenin operacione zbarkimi në periferi të kryeqytetit Kiev.
Qendrat dhe shoqatat islame kanë mbyllur urgjentisht dyert e tyre në rast se këta luftëtarë u drejtohen atyre në kërkim të ushqimit apo ndihmës tjetër, sepse nuk duan t’u përgjigjen kërkesave të tilla dhe as t’u ofrojnë ndihmë.
Njerëzit që drejtojnë këto qendra dhe shoqata, i thanë Al Jazeera-s se nuk bëjnë dallime midis ushtarëve rusë dhe çeçenë.
“Ata nuk udhëhiqen nga parimet dhe moralet islame”
Sipas tyre, “të gjithë janë pushtues dhe nuk janë të mirëpritur”.
Disa institucione islame në Ukrainë njoftuan përpara pushtimit rus se nuk kishin të bënin me presidentin çeçen Ramzan Kadyrov, qasjen dhe luftëtarët e tij, pasi ata janë “formalisht ushtarë rusë, që veprojnë nën sfondin çeçeno-islamik dhe se vendimet dhe vendimet e tyre nuk përputhen me parimet dhe moralet islame”.
Kriza e Ukrainës, e cila përfundoi me luftë, duket se ka bashkuar muslimanët në Ukrainë, pavarësisht nga të gjitha mosmarrëveshjet mbi parimin e anëtarësimit në komunitet, mbështetjen për ushtrinë dhe kundërshtimin ndaj veprimit ushtarak rus në Ukrainë me luftëtarët çeçenë që e mbështesin atë.
Thuhet madje se një musliman ukrainas ishte një nga vullnetarët në formimin e “udhëheqjes shpirtërore” në ushtrinë ukrainase, roli i të cilit është të rrisë moralin e ushtarëve muslimanë dhe të sigurojë nevojat specifike që u nevojiten në rrethana të tilla, si p.sh. ushqim hallall.
Ai theksoi se “muslimanët e Ukrainës janë pjesë integrale e shoqërisë dhe ushtrisë së këtij vendi dhe e shohin mbrojtjen e vendit si një detyrë fetare dhe patriotike”.
“Në Ukrainë, ne gëzojmë liri fetare që muslimanët nuk i gëzojnë në vendet islame. Prandaj e kundërshtojmë më shumë se të tjerët okupatorin. Ndoshta sepse ne nuk pranojmë kufizimin e lirive, as shndërrimin e besimit në propogandë dhe rituale formale, si në Rusi”, tha ai.
Luftëtarë çeçenë që kundërshtojnë Kadyrov-in
Në këtë kontekst, Said Ismailov, muftiu i komunitetit musliman “Umma”, thekson se muslimanët e Ukrainës e dinë mirë se çeçenët në përgjithësi janë kundër pushtimit ushtarak rus në vendin e tyre dhe pjesëmarrjes së regjimit të tyre në të gjitha këto.
Në këtë drejtim, ai thekson se “fraksionet ushtarake çeçene kanë luftuar kundër separatistëve pro-rusë në rajonet juglindore të vendit që nga viti 2014, si fraksioni Dzhokhar Dudayev, i cili gjithashtu dha gruan e parë dëshmore në mbrojtjen e Ukrainës, aktivisten Amina Okuyeva”.
“Ka edhe luftëtarë çeçenë që kanë dalë vullnetarë për ushtrinë ukrainase. Kohët e fundit, disa, madje edhe në vendet e Evropës Perëndimore, kanë shprehur dëshirën për t’u bashkuar me radhët e forcave ukrainase për t’iu kundërvënë Rusisë. Të gjithë ata, natyrisht, janë armiqësor ndaj Kadyrov-it dhe Putinit” tha Ismailov për Al Jazeera.